ECR Sveriges grundutbildning i Shopper Marketing ger dig grundkunskaperna i hur leverantörerna och handeln tillsammans kan skapa bättre shoppingupplevelser som ökar lönsamheten på enskilda och gemensamma aktiveringar i butik. Du får lära dig mer om Shopper Marketing, butikskommunikationens grunder och kursen ger även en fördjupad förståelse för butiken som plats för både försäljning och varumärkesbyggande.
-
- Bakgrunden till varför Shopper Marketing har utvecklats
- Skillnaden mellan en shopper och en konsument
- Grunderna i effektiv butikskommunkation som säljer
- Verktyg för att implementera Shopper Marketing i din organisation.
- Betydelsen av mötet mellan säljkår och butikens försäljningschefer.
- Hur skapar man ett riktigt värde som stärker både butiken, varumärket och shopperns upplevelse.
Hämta kursbeskrivning
Pris: 2795kr, Anmälan är bindande men du kan överlåta platsen till en kollega
Målgrupp:
-
-
- 1-4 års erfarenhet
- Roller på kedja/butik: arbetar idag som kategorichef, utveckling och marknadsföring av egna varumärken, butikskommunikatörer, medarbetare inhousebyråer, butikschefer och försäljningschefer i butik.
- Roller på leverantör: Shopper Marketing manager, category manager, produktchef, brand manager, space manager, trade marketing manager, customer marketing manager, KAM, säljchef, marknadschef och motsvarande roller