Shopper Marketing

ECR Sveriges grundutbildning i Shopper Marketing ger dig grundkunskaperna i hur leverantörerna och handeln tillsammans kan skapa bättre shoppingupplevelser som ökar lönsamheten på enskilda och gemensamma aktiveringar i butik. Du får lära dig mer om Shopper Marketing, butikskommunikationens grunder och kursen ger även en fördjupad förståelse för butiken som plats för både försäljning och varumärkesbyggande.

    • Bakgrunden till varför Shopper Marketing har utvecklats
    • Skillnaden mellan en shopper och en konsument
    • Grunderna i effektiv butikskommunkation som säljer
    • Verktyg för att implementera Shopper Marketing i din organisation.
    • Betydelsen av mötet mellan säljkår och butikens försäljningschefer.
    • Hur skapar man ett riktigt värde som stärker både butiken, varumärket och shopperns upplevelse.

Hämta kursbeskrivning 

 

Pris: 2795kr, Anmälan är bindande men du kan överlåta platsen till en kollega

 

Målgrupp: 

      • 1-4 års erfarenhet
      • Roller på kedja/butik: arbetar idag som kategorichef, utveckling och marknadsföring av egna varumärken, butikskommunikatörer, medarbetare inhousebyråer, butikschefer och försäljningschefer i butik.
      • Roller på leverantör: Shopper Marketing manager, category manager, produktchef, brand manager, space manager, trade marketing manager, customer marketing manager, KAM, säljchef, marknadschef och motsvarande roller

 

 

 

Missa inget

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Vårt nyhetsbrev ger dig inspiration, tips och verktyg. Håll koll på aktuella händelser i dagligvarubranschen och få erbjudanden om utbildningar, seminarier och event.

Jag samtycker till att ECR Sverige behandlar personuppgifter om mig i enlighet med deras integritetspolicy.